With Hospitality TV, your guests will feel at home and enjoy an exceptional radio and TV experience. With blue TV Host, you can offer your guests the same high quality that they enjoy at home, including digital radio, UHD-TV and TV streaming.
TV and live entertainment
> 300 TV channels (>160 HD) and TV guide
> 300 radio stations
5 pre-programmable channel lists
TV-Box for each room, including remote control
In-house channel for your own live broadcasts
Optional: Streaming from >1000 apps on mobile devices
Infotainment and services
Creation of and support for personalised info channel
The latest news and offers, including local events
Link mobile devices via QR code
Individualised push notifications sent straight to rooms
Concierge via TV remote control
Internet access and connectivity
Optional: Guest wifi with SMS login
Optional: Secure wifi user identification
Optional: 24/7 end user support
Optional: Managed LAN
Optional: Support for multiple networks, e.g. one for guests/residents and one for employees
TV Set as a Service
Optional: Leasing arrangement for TV sets.
15.– per room/ mth
TV and live entertainment
> 300 TV channels (>160 HD) and TV guide
> 300 radio stations
5 pre-programmable channel lists
TV-Box for each room, including remote control
In-house channel for your own live broadcasts
Optional: Streaming from >1000 apps on mobile devices
Infotainment and services
Creation of and support for personalised info channel
The latest news and offers, including local events
Link mobile devices via QR code
Individualised push notifications sent straight to rooms
Concierge via TV remote control
Internet access and connectivity
Guest wifi with SMS login
Secure wifi user identification
24/7 end user support
Managed LAN
Support for multiple networks, e.g. one for guests/residents and one for employees
TV Set as a Service
Optional: Leasing arrangement for TV sets.
35.– per room/ mth
Downloads
Use the info channel to give your customers, guests or residents the latest news and personalised information. Whether it's weather forecasts, event information, menus or simply the date and time – you choose the content and language and change it yourself whenever you like.
An additional TV channel lets you broadcast your own live content such as conferences, exercise classes or church service. Your customers, guests or residents can view the content conveniently on the TV screen.
Mit dem Infokanal vermitteln Sie Ihrer Kundschaft, Ihren Gästen oder Bewohner*innen tagesaktuelle News und personalisierte Informationen. Ob Wetterprognosen, Veranstaltungsinformationen, Speisekarten oder einfach nur Datum und Uhrzeit – die Inhalte und Sprache bestimmen Sie und passen sie jederzeit selbst an.
Auf einem zusätzlichen TV-Kanal werden eigene Veranstaltungen wie beispielsweise Konferenzen, Sportlektionen oder Gottesdienste live übertragen. Ihre Kundschaft, Gäste oder Bewohner*innen verfolgen die Inhalte bequem auf dem TV-Bildschirm.
Gäste und Bewohnende können mit Ihrem Handy oder Tablet Apps und private Streamingdienste auf den TV-Bildschirm übertragen. Telefonieren oder eine andere Nutzung der mobilen Geräte ist während des Streamings möglich.
Auf einem zusätzlichen TV-Kanal werden eigene Veranstaltungen wie beispielsweise Konferenzen, Sportlektionen oder Gottesdienste live übertragen. Ihre Kundschaft, Gäste oder Bewohner*innen verfolgen die Inhalte bequem auf dem TV-Bildschirm.
Nadja und Patric Vogel, Gastgeber im Märchenhotel Braunwald im Kanton Glarus, wurden an einer grossen Gala mit dem Fachaward «Hoteliers des Jahres 2021» geehrt und gefeiert. "Heute ist ein stabiles WLAN wichtiger als ein Telefon im Zimmer," meint Nadja Vogel.
blue TV Host/Host advanced requires a working business Internet connection and up-to-date domestic cabling (CAT 6 cables). Once these physical requirements are in place, the service can be installed and activated within a day.
Yes, that is possible. However, in the case of blue TV Host advanced, you need to take out a subscription for a minimum of 10 rooms. There is no minimum subscription requirement for blue TV host.
Yes, that is permitted. The solution may also be used in lounges, lobbies, terraces, spa areas, etc.
The partner company is your first point of contact for support (during their opening hours). Outside opening hours, Swisscom provides support.